Copyright © Monochrome
Design by Dzignine
sobota, 4 lutego 2012

Zapaszki - czyli słowo o moich perfumach bardziej oryginalnych

 

Nie jestem maniaczką perfum – lubię, ale jestem dosyć wybredna. Nie przepadam za dominującym zapachem piżma. Czasami lubię perfumy mocniejsze, ale na co dzień używam  lżejszych zapachów. Mam inny nos niż ogół – czyli krótko mówiąc – to co mnie się podoba, zazwyczaj się nie podobało moim koleżankom … fakt, były wyjątki.. ale zawsze jest ale….

1.L’eau Par Kenzo – to mój pierwszy perfum całkowicie oryginalny kupiony na bezcłowce w wieku ok 15 lat – wydatek był dla mnie przeogromny.  

wg wizażu :

‘Mieszanka: wodno-kwiatowa
Nuta: mroźna mięta wodna, lilia wodna, niebieski cedr, wanilia, wodny jaśmin
Styl: dla młodej kobiety ceniącej prostotę i świeżość’

która bardzo mi pasuje :)

 

kenzo-l-eau-kpar-kenzo

 

2.Davidoff Cool Water – aktualnie u mnie na wykończeniu.

‘Cool Water Woman dostarcza organizmowi energii, wprowadza w bliski kontakt z magią wody, wywołuje efekt ponownych narodzin. To istota kobiecości, przyjemności i całego bogactwa tego co w przyrodzie najcenniejsze - wody. Ten zapach daje doznanie wigoru, energii i zmysłowości. „Zanurzenie się“ w wodzie Cool Water Woman sprawia, że wszelkie zmartwienia  dnia codziennego odejdą w niepamięć. Cóż może być piękniejszego od połyskującego jeziora na hawajskiej wyspie Kauai, krystalicznie czystych jezior górskich w Alpach Bawarskich, czy też błękitu morza na południowym Pacyfiku?’

opis do mnie przemawia i już widzę się ( jak ta modelka)  w pareo (z tłuszczykiem na brzuszku) z drinkiem z parasolką w ręce, na słonecznej plaży pokrytej drobniutkim białym piaskiem. A obok parasolka z palmy, leżak z białą poduszką, błękitna wodą… i mogłabym tak dalej ;)

wg wizażu

Typ: kwiatowo-wodny
nuta głowy: ozon, ananas, melon, czarna porzeczka
nuta serca: lilia wodna, głóg, konwalia, jaśmin
nuta bazowa: wetiweria, sandałowiec, brzoskwinia, jeżyna

 

davidoff-cool-water-man-200-ml-woda-toaletowa_0_b

 

3. Dolce&Gabbana – zawsze i wszędzie – to mój trzeci odkryty wg kolejności perfum(a) ;)

wg wizażu

‘Light Blue to kontynuacja klasycznego stylu zapachów Dolce&Gabbana. Kompozycja jest ukłonem w stronę piękna kobiety. Pokazuje jak cieszyć się każdym aspektem życia, afirmuje zarówno małe przyjemności, jak i porywające, gorące uczucia. Kompozycja kwiatowo - owocowa wyrażająca radość życia.

Nuty zapachowe:
nuta głowy: jabłko Granny Smith (zielone jabłuszko), cedr sycylijski, dzwonki
nuta serca: jaśmin, biała róża, bambus
nuta bazy: cedr, ambra, piżmo’

 

229566

4. Oriflame Midsummer

wg wizażu

‘Lekki i świeży cytrusowo-kwiatowy zapach. Orzeźwiający, w sam raz na lato. Z akcentami cedru i piżma w prostym, ładnym flakonie’

tak się zastanawiam, czy on jeszcze jest dostępny, bo dawno go nie miałam :)

nd9797_723

5. Carolina Herrera CHIC

‘Carolina Herrera Chic - delikatny, subtelny i zmysłowy zapach, w którym odnajdziemy aromat drzew i kwiatów. W pierwszej nucie Chic zachwyca aromatem płatków bułgarskiej róży, czerwonej frezji i tuberoza. Kwiat mandarynki i pomarańczy stanowi serce perfum. Drzewo sandałowe, wanilia i białe piżmo jednocząc się tworzą nutę podstawową. Nazwisko Carolina Herrera jest symbolem prestiżu zarówno w świecie projektantów, jak i w świecie najlepszych zapachów.’

Mocniejszy dla mojego nosa, ale ciągle przyjemny :)

carolina-herrera-chic

6. Calvin Klein Obssesion Night

‘Obsession Night to seksowny, wyrafinowany zapach. Owocowa mieszanka cytrusów oraz świeżych kwiatów odzwierciedla osobowość  pewnej siebie kobiety. Połączenie zmysłowej wanilii i słodkiej ambry, symbolizuje ciepło i namiętność nocy. Nuty korzenne dodają kompozycji otoczkę tajemniczości. Nowa wersja Obsession powstała z myślą o młodych i pełnych życia kobietach. Calvin Klein stworzył Obsession Night dla ryzykantek, które lubią eksperymenty.’

Heh, czego ja się o sobie dowiaduję ;)

calvin-klein-obsession-night-woda-perfumowana-100ml-spray-dla-pan-wysylka-od-5-50-zl-w-24h-rabat-zawsze

7. Hugo Boss Orange

wg wizażu

Nowy zapach Hugo Boss 'Boss Orange' to perfumy zainspirowane kolorami słońca. Świeża, dynamiczna, miejska kompozycja 'Orange' została stworzona dla intrygującej, charyzmatycznej i spontanicznej kobiety. Twarzą zapachu jest aktorka Sienna Miller, reprezentująca nowoczesną dziewczynę szukającą ultra - kobiecego zapachu, który swoimi pogodnymi aromatami uzupełni jej świeży, wiosenny wizerunek.
Nuty głowy odzwierciedlają potężną indywidualność kobiety, jej entuzjazm i energię. Aromaty słodkiego jabłka przywodzą na myśl delikatny smak kobiecych namiętności. Serce zapachu to wonie białych kwiatów. Kwiat pomarańczy nadaje kompozycji optymistyczną wymowę. Baza to mieszanka sandałowca, drzewa oliwkowego i śmietankowej wanilii, która sprawia, że koniec jest bardzo charakterystyczny, namiętny i gorący.
Flakon jest bardzo nowoczesny, łączy w sobie elementy metalu i szkła. Siedem identycznych, pomarańczowych kamieni symbolizuje 7 czakr i głębsze duchowe wymiary. Projekt flakonu ma symbolizować strumień energii przepływającej przez ludzkie ciało.
Nuty zapachowe:
nuta głowy: świeże jabłko
nuta głowy: nuty białych kwiatów, kwiat pomarańczy
nuta bazy: sandałowiec, drzewo oliwkowe, wanilia’

Uwielbiam ;) to mogę powiedzieć na 100 % –  i musze dokupić :)

hugo-boss-boss-orange-woda-toaletowa-dla-kobiet-50ml

8. Salvatore Ferragamo, Incanto Bloom

wg wizażu:

`Incanto Bloom` to świetlisty zapach pełen energii i wyrafinowania. Woń kwiatów grejpfruta łączy się ze słodyczą fantazyjnej frezji, a całość rozwija się pod tchnieniem herbacianych róż i kwiatów z drzewa radości Champaca. Dla kobiet uwielbiających styl Glamour, seksownych, uwodzicielskich, energetycznych.
Nuty zapachowe:
nuta głowy: kwiaty grejpfruta, frezja
nuta serca: herbaciana róża, champaca
nuta bazy: piżmo, drzewo kaszmirowe’

I to jest jedyny perfum który miałam jedynie i wyłącznie w próbkach. Za każdym razem, kiedy robię zakupy w Sephorze, a nie prosze o próbkę podkładu, proszę o próbkę tych perfum. I to za poleceniem pani z Sephory – podałam zakres zapachów które lubię, zaproponowała mi to :) coś innego, a jednak w moim stylu :D

40858_500

polubiłam też jeden zapach Escady – niestety nie pamiętam jak się nazywała, a buteleczki są bardzo podobne ( tylko kolorki się różnią – pamiętam że róż był na pewno na buteleczce, ale nie jestem pewna drugiego koloru). Poza tym mam jeszcze dwa ulubione perfumy – jeden z a krajów arabskich który nazywa się ‘kopciuszek’ i jest w formie zżelowanej oliwki, drugi to własno robiony ‘ciasteczkowy’ olejek o zapachu cynamonu, gożdzika i grejpfruta :)

P.S. Dla mniej zasobnych portfeli – zamienniki z LaRive też są całkiem niezłe :) ale o tym kiedy indziej ;)

P.S.II przepraszam z góry jeżeli walnęłam byka przy odmianie słowa’ perfumy’  -  to jest dla mnie coś takiego, czego za cholerę nie potrafię spamiętać – tak jak tego przez jakie u się pisze biurko :) zawsze mam wątpliwości :)

24 komentarze:

  1. light blue,uzywala moja wychowawczyni w liceum,mimo ze kobiecina byla denerwujaca to zapch ten bardzo lubie i juz chyba ever bedzie mi sie z nia kojarzyl :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to o tyle dobrze ze się dobrze kojarzy :)

      Usuń
  2. Light blue dostałam w prezencie parę lat temu ale dla mnie on przeokropnie śmierdzi, no ni jak nie potrafię go znieść.
    Tak jak się teraz zastanawiam to nie mam żadnych ulubionych perfum, jakoś się nie przywiązuję do konkretnego zapachu ale może to dlatego, że jeszcze nie znalazłam tego "mojego". Obecnie używam bruno banani made for women, szału nie robi ale go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam podobnie, ale do tych perfum zawsze wracam :) czy to w wersji oryginalniej czy podrobionej :)

      Usuń
  3. za Bossem nie przepadam, ale Oranege to HIT!!!! piekny jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tam na firmę nie patrzę - bardziej na zapach który mi pasuje a Orange uwielbiam :)

      Usuń
  4. uwielbiam Kenzo i D&G:)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. no proszę. jestem tu pierwszy raz, a po liście zapachów wiem już mniej więcej, że całkiem ciekawa & odważna z Ciebie osoba. piąteczka za Obsession Night!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałam się zapytać jak jest z trwałością u Hugo Boss Orange? Bo zapach jest bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trwałość określiłabym na średnią. W porównaniu do Kenzo to wytrzymuje długo. Poza tym, moje koleżanki się nim psikały i na jednej pachniał dłużej, a druga twierdziła ze zapach szybko się ulotnił. Można poprosić o próbkę w Sephorze, Douglasie - o ile sprzedają, albo wypełnić formularz tutaj :
      http://www.boss-fragrances.co.uk/bossorange/female/gb/sample/
      ja wysłałam w ciemno i dostałam próbkę ( po ok miesiącu) - ale w formie chusteczki nasączonej zapachem.

      Usuń
  7. nie znam tego ostatniego zapachu, ale brzmi kusząco, a buteleczka po prostu genialna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc to (oprócz Light Blue) nie znam żadnego z tych zapachów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja nie znam tylko oriflame i herrery ;p ale pewnie tez sa takie delikatne i swieze :) perfumy ladne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. herrera jest odrobinę mocniejsza :) ale polecam

      Usuń
  10. pierwsze trzy uwielbiam ;) zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubisz bardzo świeże choc Obsession i Chic sie wybija z tej rodzinki:)
    A te zapachy Escady to pewnie Sexy Graffiti,Island Kiss, Rockin' rio:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hugo Boss Orange- miałam, piękny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kenzo był przez długi czas moim ulubieńcem.. Pamiętam, że szalał za nim mój ex ;)
    Obecnie u mnie na topie Jimmy Choo :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że jesteś fanką świeżych zapachów :) z pewnymi wyjątkami. Ja wolę te wyjątki ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za komentarz :) Jeżeli chodzi o płyn do mycia pędzli to właśnie sama robię według przepisu jednej z użytkowniczek yt i to po prostu wielka oszczędność pieniędzy:) A mgiełką fajnie odświeżyć te pędzelki po prostu przed lub po użyciu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny blog. Mam pytanie jak Ci sie udało zrobić lubie to z facebooka? Mi wychodzi pod postami albo zupełnie nad. Jak możesz to odpowiedz. Alice Rose.

    OdpowiedzUsuń
  17. LB Nas jedynie laczy, reszta nie moja bajka;) ale dla mnie perfumy to rzecz swieta:D W tej kwestii jestem snobka;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh ja też nie kupuję jakoś namiętnie perfum. Póki co, mam dwa oryginalne na wykończeniu, reszta to podróbki i próbki :) Czasami skusze się przy fajnej obniżce :)

      Usuń
  18. A dla mnie Orange jest nie do przejścia. Niby nowoczesność, a ja czuje puder z czasów mojej babci.

    OdpowiedzUsuń