Copyright © Monochrome
Design by Dzignine
środa, 25 maja 2011

DIY– prasowanie cieni, róży, pudrów–PRZECHOWYWANIE - part 2

Wcześniej pokazałam wam tutka i sposoby prasowania cieni. Chciałam dalej pociągnąć temat…

Eye_on

1. Gdzie mogę kupić puste palety?

Tutaj krótko - najłatwiej i najszybciej Inglot – 15 zł paletka z lusterkiem – o ile ich nie wycofali.

DSC00005DSC00008

Potem zostaje nam jedynie zagraniczne:

a) eBay – pod magiczną nazwą ‘empty palette’

b) Coastal Scents

c) TKBtrading KLIK KLIK

d) ELF – paletka z 4 wkładami

e) zPalette

i inne..

Tutaj trzeba sobie dokładnie przekalkulować która opcja nam się opłaca. Niestety, czasami wysyłka do Polski ( w przypadku b) i c) to coś pomiędzy 14-25 dolarami – więc radze zbierać pieniążki na większe zamówienie lub zorganizować zbiorowe zamówienie.

2. Alternatywne metody przechowywania cieni – tych depotowanych ( czyli wytłoczka ze sprasowanym cieniem wyjęta z plastikowego opakowania) i tych prasowanych własnoręcznie.

Paletka magnetyczna z INGLOTA – tutaj zaznaczam – wytłoczki z aluminium, jak ten z z NYXa ( z Yves Rochera, ELF’a też są aluminiowe – oraz wiele innych wytłoczek z tańszych paletek) – nie przykleją się do magnesu – ja zastosowałam taki myk, że przykleiłam mały kawałek metalowej blaszki. Niestety to jest wersja tylko dla tych co mają dostęp do metalu. Ewentualne rozwiązanie – można kupić metalowe podkładki pod śruby i przykleić pod aluminiową wytłoczkę. Wytłoczki firm które na pewno współpracują z paletkami magnetycznymi: INGLOT, KOBO, ESSENCE, SEPHORA, HEAN (małe pojedyncze)

DSC00010

Paletka z metalowego pudełka po ołówkach/kredkach. Watro rozejrzeć się po sklepach, bo czasami takie pudełka JUMBO można kupić za max 15 zł. A opakowanie solidne. Jedyne co nam będzie potrzebne to kawałek magnesu ( podklejany pod wytłoczkę z cieniem)

Skąd go wsiąść ?

  • zniszczyć stary magnes na lodówkę – np taki płaski jak z Danonków, i podkleić pod spód cienia
  • kupić taśmę magnetyczną – tutaj na allegro 5m to koszt ok 20 zł
  • kupić arkusz foli magnesowej przeznaczonej do reklam – tutaj najtańsza na allegro to koszt ok 13 zł za metr o szerokości 61 cm.

DSC00015

Kolejna paletka – mniej trwała – dla miłośniczek rękodzieła – pudełko z brystolu robione własnymi rączkami – mniejsza trwałość , a wkłady trzeba raczej podkleić klejem, co uniemożliwia nam przeorganizowanie cieni.

DSC00016

Chcesz prasować cienie, pigmenty – polecam kupić pustą ( ciężko spotkać) lub pełną paletkę od akwareli. Następnie pozbyć się akwareli, zdezynfekować porządnie paletkę spirytusem, i bawić się w małego chemika :)

DSC00018

Cienie można też prasować w takich słoiczkach, najlepiej nakręcanych na siebie. Można zawsze łatwo sobie je przeorganizować w razie jakiś wypadów, wyjazdów. Nakręcasz na siebie 10 różnych słoiczków i gotowe :)

5Gr3Stack

Kolejna alternatywa- masz cienie których nie lubisz ? Szkoda ich trzymać, wydłub je, a następnie w ich zastępstwo daj nowe mieszanki lub wymieszaj je między sobą by stworzyć nowy kolor. Jak prasować, napisałam w pierwszym poście DIY.

DSC00020

To są cienie których ja osobiście nie lubię (duża część nich ma kiepską pigmentacje i nie mam do nich cierpliwości), mam ich kilka na zbyciu, więc jeżeli ktoś by chciał przetestować – oddam w dobre ręce.

DSC00024

Powyżej pierwszy rząd

s

Drugi rząd.

Kolejna metoda, to użycie pudełka po płycie CD lub DVD – stary i znany sposób. O tym na YT i na Googlach jest pełno artykułów… o choćby znany świetnie EnKore daje rade co i jak zrobić…

Chcesz prasować cienie? A wytłoczki ? Skąd je wziąść?

Ja polecam dwie strony

TKBtrading i CoastalScents. Tutaj po raz kolejny polecam TKB, że względu na wybór i rozsądne ceny. A Ebay’u też można kupić wytłoczki, jednak ceny wcale nie są aż tak atrakcyjniejsze, niż u tych dwóch sprzedawców. Na Ebay można znaleźć pod magicznym hasłem ‘tin pans’ – mały wybór :)

P.S PAMIETAJCIE! jeżeli pracujecie cienie, dociskanie cienia powinno się odbyć wtedy gdy alkohol wyparuje, inaczej jest szansa że cień rozpłynie się na boki ze względu na konsystencję. Po drugie, jeżeli pigment po sprasowaniu ciągle się słabo trzyma, powtórzcie procedurę prasowania cieni- czyli skruszcie cień, wymieszajcie mix medium ( i tutaj może być biosilk) ze spirytusem, następnie z cieniem. I potem prasowanko. Niestety, w tej kwestii nie ma uniwersalnego środka, między innymi że względu na osobiste upodobania każdej z nas.

A! Po czym poznać że trzeba dodać mixmedium – jeżeli pigment się nie zbryla w opakowaniu i jest zauważalnie suchy i łatwo go zdmuchnąć ze skóry po zrobieniu swatcha palcem - warto dodać mixmedium. Gotowe prasowanie cienie, mają już do w sobie.

6 komentarze:

  1. Świetny pomysł!!Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. OTRZYMAŁAŚ NAGRODĘ TOP 10 AWARD !
    ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ, WEJDŹ NA:
    http://uroda-make-up.blogspot.com/2011/05/top-10-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. jesli masz jakas ta paletke jeszcze to moje dobre rece sie kusza :)
    ale pewnie nie masz :(
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. @mizia nie mam juz wolnej tej paletki, ale jak przyjdą do mnie nowe zamówienia ale zamówiłam dwie mniejsze z TKB - http://monochromatyk.blogspot.com/2011/05/diy-prasowanie-naprawa-cieni.html -> na końcu tego posta będzie fota. Na chwilę obecną buszuje po internecie poszukując jakiś innych tanich zamienników :) będę coś wiedzieć, to dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. w porzadku rozumiem :)
    a nawet jesli by nie blyo to w porzadku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja mam takie pytanie
    orientujesz się może czy takie wytłoczki można kupić na jakiś polskich stronach swego czasu wydaje mi się że, widziałam gdzieś ale nie pamiętam na jakiej to stronie było

    a jeśli nie to może jakbyś robiła na tej stronie TKBtrading jakieś zakupy to może mogłabyś dodatkowo dla mnie coś zakupić, przepraszam że tak bezpośrednio proszę nawet mnie nie znasz ale potrzebuję bardzo takich wytłoczek a nie orientuję się jak kupować na zagranicznych stronach

    byłabym wdzięczna za informację

    OdpowiedzUsuń